perjantai 30. marraskuuta 2018

Adventin aikaan




Ei luciat kanna kynttilöitä,

ei hyrise piparit hyviä öitä.

Oo fassismii, rassismii, huudettiin

ja luukut umpeen muurattiin.


Jossain kuiskitaan tarinaa Muhammedin,

hän kuinka petasi itselleen pedin

ja morsiolleen myöskin, kas --

oli Aiša jo yhdeksänvuotias.

                                                        (Aah, älköön olko sielusi musta,
                                                         oli sekin naisen vapautusta
                                                         pyhä mies kun siementä heitti!)
                             

On silti rauhaisa vuodenaika,

ei häviä talvisen juhlinnan taika,

kun jalat hoippuvat hämärässä,

päät taakse kääntyvät pimeässä       
                                                       
                                                          (Pikkujouluissa turhat estot suista,
                                                           kumiukkoa silti käyttää muista
                                                           ja varmista kotireitti!)

ja kristityt pistävät poskeen sikaa,

ei siinä kai ole mitään vikaa,

on karsinaperinne tämäkin pyhä,

se elää vuodesta vuoteen yhä.     

                                                           (Kuva possun jos mielesi turhi,
                                                            ota avuksi pääsiäisuhri,
                                                            myös kossun jäljet se peitti.)


Oi seuraajat Sotaloordin tai Herran,

me kyykimme vaatteemme repien kerran

ja huudamme Amen tai Hoosianna* --

nyt: Suoriksi tiet, rajan raueta anna!


Vaan Lucia meidät jos yhä näet,

ovat sokeat kaikkien silmät ja kädet,

kaunis paitasi, punainen vyösikin kanna,

jätä holhoojat, kynttiläs loimuta anna.




*"Amen" on heprealaisen Raamatun, Uuden testamentin ja Koraanin rukouksissa käytetty vakuutuksen osoitus. Se merkitsee juutalaisille, kristityille ja muslimeille suunnilleen samanlaista vahvistusta: "Totisesti, näin tapahtukoon". "Hoosianna" puolestaan tarkoittaa "Oi auta", "Pelasta", pyyntö osoitetaan kuninkaalle tai Messiaalle.

PS. Kauanko arvelette, että esimerkiksi Ruotsissa menee, kun joulu on lähinnä kaupallinen juhla (tilaisuus myydä kuluttajille mahdollisimman paljon turhaa tavaraa, myös perinnetavaraa, eläköön kapitalismi!), jonka kristillinen merkitys on mahdollisimman pitkälle rajattu julkisesta monikulttuurisesta maisemasta - meneekö 10 vuotta? Ja kauanko kestää, että muslimien Ramadanin huipentava Eid-juhla on virallinen kalenteripäivä ja yleinen vapaapäivä koko Ruotsissa?

Minusta olisi hyvä, että molemmat näkyisivät ja ettei omia perinteitä tarvitsisi hävetä ja varsinkaan hävittää jonkun "tasa-arvon" vuoksi, sikäli kuin ne jotain ihmisille merkitsevät. Ihmeellistä vouhotusta "suvaitsevaisilta" ruotsalaisilta. Eihän tällaisella "tasa-arvoon" pyrkivällä toiminnalla saada aikaan kuin sotkua - ja yleensä "tasa-arvo" on juuri tietyllä tavalla arvopainotettua. Antaa kaikkien kukkien kukkia! Myös Pakkasukko-bileet paremmin näkyviin, jos juhlijoita riittää.






4 kommenttia:

  1. 4-6 vuoteen.

    Kumpaa pelkään enemmän? Merenpinnan metrin nousua, ilmaston yhden asteen vai nykyisen ruotsalaismenon maihinousua?
    Mikä paradoksaalisinta, tiedän ettei ne edes itse tahdo kaikkea tätä, mutta ne kuvittelee että niiden on pakko.

    VastaaPoista
  2. jope, voi olla - ei siinä mitään, jos monikulttuurisuus tarkoittaa monien kulttuurien kohtaamista ja lempeää vuorovaikutusta eikä sitä, että uudet tavat suojellaan ja saavat tilaa kun taas vanhojen on väistyttävä jonkun kulttuuripoliisin erityisherkkyyden suojelemiseksi; tällöinhän kulttuuri köyhtyy. no, enpä usko, että mikään sinänsä voi tuhota perinteitä ihmisten omasta elämästä - jos joku tahtoo viettää joulua kristillisin menoin, kuka sitä voi estää.

    En usko, että meri nousee metriä kovin vähään aikaan. Ilmaston lämpötila voi nousta hyvinkin asteen verran, pidän sitä jopa todennäköisenä. Pidän myös ruotsalaismenon maihinnousua hyvin todennäköisenä, ehkä se jopa voimistuu erinäisten GCM-hankkeiden myötä - saa nähdä miten sitten kenenkin suu mutristuu. Minä pidän kuitenkin kiinni siitä mihin tähänkin asti, mutta luulen, että veroprosenttini vain jatkaa nousuaan, jos kaikki nykyisin näköpiirissä olevat suunnitelmat toteutuvat.

    VastaaPoista
  3. Kun näitä mielipiteitä kaltaiseni lailla kallellaan oleva esittelee, niin voi jollekin todella tulla käsitys että halutaan yhdenlaista ja yhdenlaisten maailma. No, en halua ja elän jo todella monikulttuurisesti.
    Asun monikulttuurisesti, teen päivätyötä monikulttuurisesti, syön ja kulutan monikulttuurisesti. Ja tuskin edes tarvii mainita että se on ok. Se on niin päivänselvää ja jokapäiväistä ettei sitä edes huomaa. Eikä muista tehdä esittelyä miten hyvä ja suvaitsevainen on.

    Eri asia on sitten kun monikulttuuri-ideologistit ja fanaattiset globalistivaikuttajat ja niiden peesaajat tai muut triggeröityjät ovat vauhdissa. Tai jos omaa maata, kieltä, tätä hentoa traditiota = omaa ruohonjuurta aletaan poliittisperusteisesti "purkamaan"noin niin kuin vain huvin ja ajan hengen vuoksi. Viideskolonnalaisia on vaikein kestää. Maahanmuuttajien kanssa ei ole henkilökohtaisesti ongelmia ollut koskaan.

    Eri asia on sitten kokonaan kestääkö mikään sivilisaatio ehkä edessä olevia väestösiirtymiä. Lukemattomien asiantuntijoiden mukaan ei kestä. Macron, esimerkiksi hän, saattaa historian saatossa tulla muistetuksi oman aikansa Neville Chamberlainina. Saa nähdä miten Antti Rinne ensi kesästä eteenpäin.

    Mitä täydelliseen samanarvoisuuteen tulee (puhun nyt kulttuurista), eikö loogisestikin ole niin että jos kaikki on samanarvoista, ei mikään ole minkään arvoista. Jos perimä hylätään kokonaan, ei taida olla muuta tilalle valitettavasti kuin vahvimman valta. Ja me emme ole enää vahvoja.


    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jope, en keksi tuohon mitään vastaansanomista, suunnilleen noin minäkin tunnen. nämä kolonnalaiset ovat kuvottavia, muiden kanssa pärjää.

      Poista